Κυριακή, 14 Μαΐου 2017

Η αθλιότητα της Σώτης Τριανταφύλλου

Χαζεύοντας σε ένα περίπτερο τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων, έπεσε χθες το μάτι μου στο πρωτοσέλιδο των Νέων:

Η προσοχή μου εστιάστηκε κάτω δεξιά, σε αυτήν την εικόνα:
Εντυπωσιάστηκα από την αντικομμουνιστική υστερία της Σώτης Τριανταφύλλου και έψαξα το άρθρο στα Νέα, με τίτλο [Ανθρωποι] Καλλιεργούν το μίσος ως αρετή, όπου η Μυρτώ Λιαλιούτη το προλογίζει ως εξής:
Το 2017 μια ιστορικός και συγγραφέας παραπέμφθηκε σε δίκη απλά και μόνο επειδή χρησιμοποίησε μια φράση που αποδίδεται στον Μάρκο Πόλο. Η δίωξή της έγινε αντικείμενο συζήτησης στα social media, με την κοινή γνώμη να διχάζεται: Τελικά, είναι η Σώτη Τριανταφύλλου ρατσίστρια ή μήπως το παρακάναμε με την πολιτική ορθότητα;
Τι έχει συμβεί, λοιπόν; Όλο αυτό ξεκίνησε όταν στο άρθρο της Rock and roll will never die, στο νεοφιλελεύθερο Athens Voice, η Σώτη Τριανταφύλλου αναφερόταν στους μουσουλμάνους επικαλούμενη μια φράση που ισχυρίζονταν ότι ανήκε στο Μάρκο Πόλο: «φανατικός μουσουλμάνος είναι αυτός που σου κόβει το κεφάλι, ενώ μετριοπαθής είναι εκείνος που σε κρατάει για να σου κόψουν το κεφάλι». Με αφορμή τη φράση αυτή, ο κ. Παναγιώτης Δημητράς, διαχειριστής του blog "Racist Crimes Watch", κατέθεσε εις βάρος της μήνυση για ισλαμοφοβία με βάση τον αντιρατσιστικό νόμο.
Επειδή η διάκριση σε "φανατικούς" και "μετριοπαθείς" μουσουλμάνους είναι ένα πρόσφατο εφεύρημα της Δύσης, για να δικαιολογεί την κατά το δοκούν στρατιωτική, πολιτική και οικονομική ενίσχυση συγκεκριμένων ισλαμιστικών οργανώσεων, έψαξα να δω αν όντως ο Μάρκο Πόλο είχε πει μια τέτοια φράση. Με ψάξιμο στο διαδίκτυο που κράτησε ελάχιστα, είδα ότι η φράση είναι προϊόν πλαστογραφίας (το γνωστό hoax)! Πλέον γνωρίζουμε ότι η φράση:
 
The militant Muslim is the person who beheads the infidel, while the moderate Muslim holds the feet of the victim
είναι ορφανή! Αρχικά φέρονταν να ανήκει σε κάποιον καθηγητή Φιλοσοφίας, ονόματι Δρ Μ. Σαμπιέσκι, αλλά που και αυτός δεν είναι υπαρκτό πρόσωπο και μετά πέρασε στο στόμα του Μάρκο Πόλο, μέσα από επάλληλες παραποιήσεις του διαδικτύου. Είναι κοινή πρακτική διαφόρων απατεώνων, να βάζουν στο στόμα σπουδαίων ανθρώπων τις ιδεοληψίες τους, για να τις κάνουν πιο αποδεκτές. Οπότε, όταν ακούει κανείς τέτοιες μεγαλοστομίες, δεν πρέπει να παρασύρεται από ενθουσιασμό, αλλά πρώτα από όλα πρέπει να μπορεί να διακρίνει τους σκοπούς που υπηρετούνται αν αυτές είναι προϊόντα πλαστογραφίας και να ανατρέχει πάντα στις πηγές (που πλέον είναι διαθέσιμες στο διαδύκτιο), για να δει αν όντως ισχύουν. 
Χαίρομαι, λοιπόν, που η δημοσιογράφος Λιαλιούτη αποκαλεί "ιστορικό" την Τριανταφύλλου, αντί για συγγραφέα ευπωλήτων βιβλίων, νομίζοντας ότι αυτό θα της προσδώσει κύρος και θα ελαφρύνει τη θέση της! Ο χαρακτηρισμός αυτός αποτελεί μπούμερανγκ που θα επιβαρύνει τη θέση της στο δικαστήριο. Γιατί το πρώτο πράγμα που μαθαίνει ένας πρωτοετής φοιτητής Ιστορίας, στο πρώτο μάθημα της Μεθοδολογίας της Ιστορίας είναι η αξιολόγηση των πηγών! Να μπορεί δηλαδή αυτός που ασχολείται με την ιστορική έρευνα, να διασταυρώνει και να επιβεβαιώνει την αξιοπιστία των πηγών του, ώστε να παραθέτει μόνο αξιόπιστα στοιχεία και να παραλείπει τα αναξιόπιστα (αντί να τα αναπαράγει και να τα παγιώνει).
Στο δικαστήριο, λοιπόν, η Σώτη η... Ιστορικός θα πρέπει είτε να επιδείξει πού στο βιβλίο "Τα ταξίδια το Μάρκο Πόλο", υπάρχει η φράση (το βιβλίο υπάρχει ελεύθερο στο διαδίκτυο και μάλιστα σε πάρα πολλές εκδόσεις), είτε να παραδεχτεί την επαγγελματική της ανεπάρκεια (καταστροφικό για την καριέρα της), αφού απέτυχε να εξετάσει την αξιοπιστία των πηγών της και να ανακαλύψει την ψευδή πατρότητα μιας φράσης που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο, είτε να παραδεχθεί ότι συνειδητά αποδέχθηκε την απόδοση μιας πλαστής φράσης πολιτισμικού μίσους, σε ένα σπουδαίο ιστορικό πρόσωπο, για να εμφανίσει το μίσος ως αρετή. Θα πρέπει να γνωρίζει ότι ό,τι από τα δύο και να επιλέξει, είναι καταστροφικό. Το λιγότερο καταστροφικό, θα είναι θα χαμηλώσει τους τόνους (που κρατά πολύ ψηλά για κάποιον που αντικειμενικά έχει άδικο), και να ζητήσει συγγνώμη, τόσο από όσους προσέβαλε (τους μουσουλμάνους), όσο και από το αναγνωστικό της κοινό. Ειδικά ο αποπροσανατολισμός που επιχειρεί, παρουσιάζοντας τη δικαστική της περιπέτεια, ως "σταλινική δίωξη", μόνο κακό θα της κάνει, αφού θα την γελοιοποιήσει και δε θα τη βοηθήσει να κερδίσει την υπόθεση. Και επειδή ο αντικομμουνισμός είναι από φύσεως γελοίος, παίρνω τη φράση της:
Από τότε που ο μαρξισμός καθαγίασε το κοινωνικό μίσος, οι διάφοροι σωτήρες και προστάτες των αδυνάτων το καλλιεργούν ως κοινωνική αρετή.
και της την επιστρέφω διορθωμένη:
Από τότε που ο καπιταλισμός καθαγίασε το πολιτισμικό μίσος, οι διάφορες Σώτηδες και προστάτες της ελευθεροτυπίας το καλλιεργούν ως κοινωνική αρετή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου